יום ראשון, 08.06.2025 שעה 17:25

מי קנה פרארי כדי לנסוע עליה רק 18 ק"מ בשנה?

במשך 33 שנים, המכונית יצאה מהחניה רק עבור טיפולים, כאשר מד המרחק שלה עומד על 820 ק"מ בלבד. בימים אלו היא מוצעת במחיר התחלתי של 400 אלף פאונד

|
אילוסטרציה (בינה מלאכותית ו-CARJAGER)
אילוסטרציה (בינה מלאכותית ו-CARJAGER)

יהיה זה סביר לחשוב כי הרגע שבו רוכש מסוים מקבל את פרארי החדשה שלו שלו, יהיה אחד מאותם הרגעים שהוא לא ישכח בחייו: הציפייה להגעת הרכב, ההתרגשות רגע לפני קבלתו ופועל, והמחשבה על הרגע שבו הוא יבצע את הקילומטרים הראשונים, מתחברים יחד לחווייה שרוב אוכלוסיית העולם לא תחווה מעולם.

מעבר לכך, השבועות הראשונים שלאחר קבלת הרכב הם כנראה השבועות המרגשים ביותר עבור הרוכש המאושר: הנסיעה הראשונה כדי להריץ את הרכב כשהכול חדש, היציאה לחופשה הראשונה בהרים או במדבר, ואולי לא פחות חשוב מכך, ההרגשה ה”טווסית” כאשר שאר משתמשי הדרך צופים בך ברכב שהוא לא פחות מצירת אומנות.

אבל כפי שתראו בהמשך הדברים, זה ממש לא היה המקרה עם המכונית שעליה נרחיב בכתבה זו – Ferrari 512 BB. מכונית הספורט הזו הייתה יורשתה של הדייטונה וקודמתה של פרארי טסטרוסה, מה שאומר שהיא יוצרה בין השנים 1973 ו-1984, והיה לה מנוע V12 שסיפק 340 כוחות סוס, מה שאפשר לה להגיע מ-0 ל-100 ב-5.7 שניות ולעבור את 270 קמ"ש.

Ferrari 512 BB (CAR JAGER)Ferrari 512 BB (CAR JAGER)

ה-512 BB לא נמכרה באופן רשמי בארצות הברית, שכן אנזו פרארי האמין שבהתחשב בתקנות הסביבתיות ובמגבלות המהירות המחמירות ששררו שם, מנועי V8 מספיקים (והיא כאמור עם מנוע V12). עם זאת, סוכנויות רכב אמריקאיות שכרו מוסכים עצמאיים כדי לבצע את השינויים הנדרשים במכונית, ומספר יחידות אכן החלו להגיע.

אחת הדוגמאות לכך היא המכונית שאתם רואים בתמונות, שנחתה בארצות הברית ישירות ממרנלו בשנת 1981 (מושב המטה של פרארי באיטליה). בעליה לא רכש אותה כדי לנסוע בה, אלא כדי לשמור עליה בחניה שלו: הוא נהג בה רק מהבית לסדנת פרארי וחזרה, זאת לטובת טיפולים שיבטיחו תמיד את מצבה המושלם. אגב, הוא אפילו לא הסיר חלק מהפלסטיק והאטמים שהגיעו עם המכונית.

כעבור 33 שנים של המתנה בחניה, אי שם בשנת 2014, הבעלים של אותה פרארי הלך לעולמו, ומשפחתו העמידה אותה למכירה. בהתחשב בקילומטראז' הנמוך במיוחד שלה, המכונית הייתה מציאה עבור אלו המחפשים מכונית-על כמעט חדשה, כאשר במקרה זה מדובר כאמור במכונית שכאילו קפאה בזמן.

Ferrari 512 BB (CAR JAGER)Ferrari 512 BB (CAR JAGER)

בסופו של דבר, הפרארי עברה לידי בעלים בריטי, ובשנת 2020 היא הגיעה לידי אספן צרפתי. מסתבר ששני האחרונים החליטו משום מה לשמר את המסורת של הרוכש המקורי, כאשר גם הם לא יצאו עמה לנסיעות מעבר לטיפולים הנדרשים כדי לשמר את מצבה (כולם השתגעו שם?).

כיום המכונית עומדת למכירה על ידי בית המכירות CarJager תמורת מחיר התחלתי של כ-400 אלף פאונד, כאשר מד המרחק שלה מציג 820 ק”מ בלבד. עבור המתעניינים נציין כי בשנת 2016 היא עברה שיפוץ מכני מלא (שכלל החלפת רצועות ומצמד) ובשנת 2020 אף המנוע הוסר לשיפוץ מלא, ומיכל הדלק נוקה.

לסיום נציין כי אחד מהפרטים הפיקנטיים ביותר בסיפור זה אודות ה-פרארי 512 BB הוא שעדיין יש לה את צמיגי המישלן המקורי שלה. מחד, כלל לא בטוח שעדין ניתן לנסוע עליהם היום, אך מאידך, מדוע להחליף צמיגים לרכב עם קילומטראז’ שנמוך ממה שנהג הישראלי עושה בממוצע בחודש?

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר. 




טוען תגובות...
אסור לפספס
נגןהתאומים של רונאלדו חוגגים יומולדת 7
התאומים של רונאלדו חוגגים יומולדת 7
נגןחולצה ישנה ונדירה של מסי עומדת למכירה
חולצה ישנה ונדירה של מסי עומדת למכירה
נגןבכר משלם אחרי שהפסיד לקטורזה בהתערבות
העונש של בכר אחרי ההפסד לקטורזה בהתערבות
נגןבחופשה של פטאצ'י: תופס גלים בחוף בברזיל
בחופשה של פטאצ'י: תופס גלים בחוף בברזיל
/* LAST / NEXT ROUNDs */