אם השם דני קים או של הסטארט-אפ שלו Lit Motors אינם אומרים לכם דבר, אתם לא צריכים להרגיש שלא בנוח. עם זאת, אין הדבר מעיד על כך שמדובר בשמות חדשים בסצנת הרכבים החשמליים. החברה מפורטלנד ארה”ב נוסדה כבר בשנת 2010 והייתה בחדשות שוב ושוב במהלך השנים, בין היתר, ואולי בעיקר, משום שהמוצר שלהם מעולם לא הגיע לשוק.
ב-2015, בדיוק כשהחברה עמדה להתחיל בפיתוח נוסף על אב הטיפוס הראשון שלהם (חצי רכב-חצי אופנוע בשם C1), מנכ"ל החברה, דני קים, היה מעורב בתאונת אופנוע חמורה (נזקק לכיסא גלגלים), שאילצה אותו להקפיא את כלל התוכניות שלו לתקופה של כמה שנים, אבל עד כאן לחדשות הרעות...
החל מתחילת 2023, ה-C1 מבית ליט מוטורס חזר רשמית לעניינים כאשר הוא מסווג כ-AEV, כלומר Auto-Balance Electric Vehicle. מדובר במכונית חשמלית לשני נוסעים אשר לכאורה נחצתה באמצע, מה שהופך אותה בפועל לאופנוע אשר סגור לחלוטין מכל צדדיו (אופנוע אשר אף מסוגל להיות בנטייה של 45 מעלות לכל צד).
ה-C1 של חברת ליט מוטורס (אינסטגרם)לדבריו של קים, ה-C1 איננו ממש מייצר הגבלה בכך שהוא מאפשר נסיעה לשני נוסעים בלבד, שכן בארה”ב 75% מהנסיעות מתבצעות עם נהג אחד בלבד, כאשר גם באירופה מדובר בנתון יחסית גבוה של 50% מהנסיעות. משמעות הדבר בפועל – יותר מקומות חניה (ניתן להחנות ארבעה C1 במקום של רכב אחד) והרבה פחות עומס בכביש.
כמובן שאלו לא הבשורות היחידות של ה-C1 שכן משקלו הנמוך יחסית (פחות מחצי טון) מאפשר לו להשתמש בסוללות קטנות יותר כדי להפיק אותו טווח כמו של רכב חשמלי רגיל. בנוסף, הוא מתהדר בפחות חלקים מרכב חשמלי, מה שאומר ש”טביעת הרגל הפחמנית” שלו במהלך מחזור הייצור היא קטנה יותר.
ומה בכל הקשור לבטיחות? הרי בכל זאת מדובר ברכב דו גלגלי. כאן מגיעה הבשורה הגדולה ביותר – מעבר לחגורות הבטיחות ולכריות האוויר, ה-C1 מצויד במערכת בקרה והיגוי המבוססת של שני גירוסקופים, אשר לא מאפשרת לו להתהפך וליפול בפגיעות שאינן מאוד משמעותיות.
ה-C1 של חברת ליט מוטורס (אינסטגרם)באשר לביצועים, ה-C1 יהיה מצוייד במנוע של 72KW המסוגל להביא אותו למהירויות של עד 161 קמ"ש, כאשר הטווח הנסיעה המשוער יהיה 273.5 ק"מ לטעינה בודדת של ארבע שעות. בשורה נוספת – הוא יהיה מסוגל לאזן את עצמו גם כאשר הוא אינו בתנועה.
היציאה לשוק אמורה להיות בטווח של שנה, כאשר המחיר המשוער בארה”ב אמור לעמוד על 32,000 דולר. לכאורה מדובר בסכום לא קטן עבור “אופנוע”, אך מדובר כאמור בהרבה במוצר הרבה יותר מתקדם - סגור מכל צדדיו ומצויד במערכת בטיחות מתקדמת (משלב יתרונות של רכב ואופנוע).
מבט על התוכניות של קים לשנים הקרובות משקף היטב את החזון שלו קדימה: למכור 10 מיליון רכבים שיוצרו במהלך 10 השנים הבאות עם כוונה להתרחב גלובאלית ככל הניתן. קים משוכנע שכלי רכב כמו ה-C1 הם העתיד ושהשעון מתקתק לרכבי הבנזין ולרכבים החשמליים “הרגילים”.
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה